Persoalan demi persoalan




Alhamdulillah...Segala puji dan syukur ku panjatkan ke Hadrat Allah S.W.T....

Kenapa?? Sebab klip video yang aku buat memberi impak yang cukup berkesan kepada penontonnya. Jauh sekali untuk aku membangga diri...aku buat ikhlas untuk bersama-sama mengenangi saat-saat terakhir Rasulullah S.A.W berada di alam fana ini.

Pagi2 Isnin, ada seorang guru lelaki menyatakan perasaannya sebaik sahaja menonton klip video tersebut.Dia cakap kat aku...dia cukup sebak sehingga bergenang air mata tetapi menahan sebab melihat rakan2 lelaki yang lain mcm 'cool' je. Tapi dia sempat bertanya perasaan mereka, mereka memberi jawapan yang sama tetapi masih boleh menahan air mata mengalir.

So, hari ini di dalam perhimpunan, GPK 1...menyebut perkara yang sama...
Di dalam 'meeting' hari ni pun...GPK1 mengulangi lagi ( Pengetua 'on the way' dari tempat mesyuarat lain). Aku sememangnya terharu dengan situasi ini, tidak ku duga, apa yang ditayangkan ketika majlis tersebut disebut2 hingga hari ini.

Di dalam mesyuarat, GPK 1 memuji la yang buat video tu...tapi dia salah puji org lain. Hehehe...marah betul kawan aku yang tahu aku buat, siap mesej lagi dengan aku menyatakan ketidakpuashatian dia dengan pujian ke atas orang yang silap tu. Ada yang seorang lagi cakap...orang yang dipuji tadi tu cakap kat dia si polan tu yang buat...huhu...siapa yang buat pun jadi kontroversi...

Aku sebenarnya tak kisah siapa yang kata siapa yang buat...yang penting aku dan mereka berkongsi perasaan yang sama bila menontonnya.

Selepas mesyuarat...rakan2 ku ni bising lagi dengan kata-kata " apalah, orang lain buat orang lain yang dapat nama...patutnya dia bagunlah suarakan yang dia tak buat orang lain yang buat!!". Ish3 rakan2 ku ni, relek la...aku tak kisahpun, yang penting impaknya.Aku tak mengharappun pujian tu, yang layak dipuji hanya Allah S.W.T sahaja. Dah memang tanggungjawab aku...Walau macam manapun...terima kasih kawan kerana menghargai apa yang aku buat...

Rakan yang seorang lagi ni pulak bertanya....sebenarnya siapa yang buat? si polan tu ke atau siapa..huhu...tanya lagi...akhirnya tahu lah siapa yang sebenarnya buat.
Sebenarnya apa yang aku buat tu simple je, dan niat aku cuma satu sahaja untuk menyampaikan sesuatu dari aku dan ia membawa kesan kepada setiap individu yang menontonnya...that's all.

Kepada yang tidak tahu siapa yang membuatnya...aku ucapkan terima kasih kerana menghargainya dengan menghayati bingkisan yang aku sediakan..

Alhamdulillah, para pelajarku pun ada yang mendapat kesannya melalui apa yang disediakan...
Ada yang ingin mendapatkannya termasuklah cikgu2..Mungkin nak menghayatinya kembali bersendirian.

Kesimpulannya, walaupun apa yang aku buat tu simple tapi kesannya cukup besar kepada setiap individu yang menghayatinya.

Tujuan aku post entry ni bukan untuk berbangga tetapi sekadar untuk melahirkan kegembiraan kerana berjaya menghasilkan impak yang baik.

2 Comments

Terima Kasih Daun Keladi...
Kerana Sudi Bertandang Ke sini...

Zhai Jian! :D

  1. ok lah mcm tuh...ade penghayatan,,bru la rase meremang bulu roma ble tgk sume sedey..huhu

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...mereka yg mencintai Rasulullah S.A.W pasti merasa sedih mengenangkan di saat-saat terakhir baginda.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post