Ilham...! Ilham...! Ilham...!

Hehe cam panggil nama orang lak enrty aku malam ni...

Tak adalah...jangan salah sangka, aku sekarang ni duk cari ilham mencipta lagu nasyid untuk pertandingan nasyid peringkat daerah bermula awal bulan April nanti..

Inilah tanggungjawab yang cukup besar aku galas apabila naik sekolah nanti. Melatih pasukan nasyid sekolah aku ke pertandingan nasyid peringkat daerah. Tema untuk tahun ni ialah 'Akidah kukuh, Syakhsiah terpuji '. Selepas Maghrib tadi ilham datang sekejap dapatlah aku cipta lagu beserta lirik untuk tiga rangkap. Masalah sekarang chorus belum dapat2 lagi...So, layan je la blog ni dulu.

Ha...ni dia tiga rangkap lirik tu....
jom santai jap menghayati lirik ini..agak2 ada 'zuk' ke tak?

Setiap insan pasti berhajat
Mencari sinar kebahagiaan
Mewarnai peribadi
Berasaskan Tauhidullah

Iman itu letaknya di hati
Menjadi benteng nafsu durjana
Mengimarah hidup insani
Demi menuju destinasi ukhrawi...

Hidup di dunia hanya sementara
Menjadi tempat mengumpul bekalan
Menongkah arus yang mendatang
Bagi mencapai keredhaan Ilahi...

* Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Hayyun....Ya Qayyum

Chorus..... belum dapat signal lagi huhu...


2 Comments

Terima Kasih Daun Keladi...
Kerana Sudi Bertandang Ke sini...

Zhai Jian! :D

Previous Post Next Post