Terima kasih kawan...aku cukup terharu

Nak tahu, bila je buka fb ptg ni, ada la aku terbaca komen daripada 'my team work patner in my panel'. Aku tak bisa meluahkan atau menyusun kata2 yang indah tapi hati ini cukup terharu dengan kenyataannya. Mungkin kita bukan the best friend tapi sebenarnya hati2 kami seperti sealiran.. Walaupun dia baru ku kenali berbanding yang lain tetapi kami macam sudah lama kenal. Bukan sebab dia menyatakan begitu baru aku ingin menyatakannya. Mula2 dia masuk team aku, penuh kontroversi...tapi aku bukan jenis manusia yang suka mendengar cakap2 orang lain tanpa usul periksa. Setiap orang yang baru ku kenali, aku tak suka menilai dengan sesuatu yang negatif, termasuklah dia. Mula2 ada diantara ahli2 team aku ni kecik hati dengan munculnya kontroversi bila mula2 dia menyertai kami. Dia telah digambarkan sebagai seorang yang cukup hebat sebab beberapa kelebihan yang dia miliki menyebabkan tugas2 yang menjadi milik orang lain diberi kepadanya oleh orang atasan. Sebagai leader aku selidiki dulu dan aku berjumpa dengannya berbincang supaya hati2 yang terasa ini tidak tersilap menafsir. Akhirnya selesailah kontroversi yang bukan atas kehendaknya. Bagi aku dia seorang yang baik, komited, bertanggungjawab, bukan pendendam...happy go lucky, pandai buat joke dan aku suka bila dgn student 'joke' dia cukup berbisa hehe...

Ni dia komen dia kat aku:
Dia: Mishkat; sory kuar tajuk , tak de kaitan dgn hari kecemerlangan pelajar, tp kecemerlangan anda. Napelah aku jd manusia terakihir tau, Tahniah kerana anda memang layak, tak taulah kenape, ape yg pasti doa saya di T.Suci jadi kenyataan....sy amt2 terharu & Syukur pdNya, krn Allah Masih Mengasihi sy, mendengar isi hati hambanya yg hina

Aku: Riza, aku terharu la baca kau punya komen ni...Terima kasih krn mendoakn aku..sbnrnya kita semua cemerlang. Kejayaan aku kejayaan kalian juga!!! Semoga kita semua cemerlang dunia, cemerlang akhirat...Amin

Sebenarnya dalam team aku, agaknya dia seorang kot yang belum tahu aku dapat anugerah cemerlang. Iye la takkan nak kecoh2 sampai satu sekolah, yang tahu tu tahu je la...dah diberi aku terima je la...sebenarnya akupun dah ada buat satu entry tentang aku dapat APC ni. Itulah hakikatnya yang aku rasa. Maaf ya bukan aku tak nak bagi tahu...ish segan je, ada lagi orang lain yang lagi bagus. Hehe tak nak aku jadi macam ayam, 'bertelor sebiji riuh sekampung'. Kalau jadi macam ubi okay gak, 'diam2 ubi berisi'...tak dalah sekadar gurauan sahaja. Biasanya Puan Pengetua akan umumkan di dalam mesyuarat tetapi sebab aku dapat sebelum cuti semester hari tu, maka ramailah yang belum tahu agaknya sebab belum ada lagi perjumpaan dengan Puan Pengetua dan selepas tu Puan Pengetua pergi menunaikan umrah.

Yup, tahun lepas dia pergi menunaikan ibadah haji, aku ada la bagi dia sedikit wang untuk belanja tanda merestui pemergiannya. Sebaik sahaja balik dari Mekah setelah dia naik ke sekolah, dia beritahu aku duit yang aku bagi kat dia tu, dia guna untuk beli Al-Quran dan sedekahkan bagi pihak aku kat masjid Nabawi ke mana, aku lupa lak. Tahu tak apa perasaanku??? Aku tak tahu nak cakap apa??? Anda semua boleh la selami apa yang aku rasa.. Tapi bila ada lagi apa yang aku tak sangka dia buat untukku, ni lah sebab aku luahkan di sini untuk menunjukkan rasa penghargaan aku padanya. Ya Allah, kurniakanlah sahabatku ini kesihatan yang baik, rezeki yang murah dan berkatilah hidupnya di dunia dan di akhirat. Terimakasih lagi sekali Riza, di atas apa yang kau buat untukku, aku bukanlah insan yang terbaik dan selayaknya untuk mendapatkan apa yang kau buat untukku...

Apapun my teamwork is wonderful and the best!!! Kami bagai satu keluarga yang akan menjaga antara satu sama lain, kalau peha kanan dicubit peha kiripun akan terasa sakitnya...Alhamdulillah, aku bersyukur padaMu Ya Allah kerana mempunyai 'akhawat' sebaik mereka...



Terima Kasih Daun Keladi...
Kerana Sudi Bertandang Ke sini...

Zhai Jian! :D

Previous Post Next Post