SBPA ~ umur bersara 60 tahun?

Assalamualaikum! Semoga diri anda semua ceria2 selalu hendaknya...

Satu pertanyaan dariku...agak2nya ramai tak di antara penjawat awam yang nak bersara pada usia 60 tahun?
Aku? Aku tak sanggup...kalau boleh sekarang pun aku nak bersara hehe...
Tak adalah, belum cukup lagi kepuasan untuk diri ini di dalam membimbing anak2 didikku...
yang aku mengharap dan mendoakan mereka semua, semoga menjadi hamba Allah SWT yang soleh dan solehah.. Amin, itu doa dan pengharapanku.
Jadi, usia persaraan aku adalah setakat usia 56 tahun sahaja, walaupun ada peluang untuk menandatangani sehingga 58 tahun sebelum ini. Kalau dapat nak sampai umur 55 tahun sahaja tapi kerana sistem SSM, aku terpaksalah menurut iaitu bersara WAJIB di dalam usia 56 tahun.
Mudah-mudahan diberi kesihatan yang baik oleh Allah SWT sehingga tempoh itu.
Hmm....banyak juga aku dengar desas desus yang mengatakan sistem SBPA banyak kekurangan dan kemusykilannya. Jadi, sesiapa yg inigin memilih sistem ini untuk bersara pada umur 60 tahun, berfikirlah dahulu sebelum membuat sebarang keputusan. Semoga anda membuat pilihan yg terbaik!!!

Ok lah, hanya setakat itu dulu bual2 kosong aku pada tengah hari ini. 
Hanya untuk merehatkan minda sekejap ...


Ini apa para pelajar? :)


2 Comments

Terima Kasih Daun Keladi...
Kerana Sudi Bertandang Ke sini...

Zhai Jian! :D

  1. Betul tu alwardah..fikir betul2 samada mampu atau tidak..demi ank2 didik kan..tp kalau rasa mampu apa salahnya kan..:)

    ReplyDelete
  2. Iyup...tp kena tgk gak cara pelaksanaannya macam mana..hehe kalau terima 60 masih boleh pencen umur persaraan yg kita mahu, tak salah kalau memilih 60 tahun kn? akak pilih umur berapa bersara?

    ReplyDelete
Previous Post Next Post