Kejayaan yang luar biasa datangnya dari usaha yang luar biasa


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera buat semua...


Tahukan anda, jika kita ingin mencapai kejayaan yang cemerlang kita perlu lakukan sesuatu terhadap diri kita dengan berusaha lebih gigih.
Untuk sesuatu pencapaian yang luar biasa maka kita perlu melakukan usaha yang luar biasa juga. Jadi peganglah kata2 semangat ini:

"Saya hanya pelajar biasa2 sahaja tetapi saya inginkan keputusan yang luar biasa,
maka saya kenalah berusaha secara luar biasa...."
Tidak ada yang mustahil boleh dicapai sekiranya kita rajin berusaha untuk mencapainya dengan berdoa dan bertawakkal kpd Allah SWT sebagai sandarannya.

Jom kita ikuti kisah kegigihan dan kesungguhan pencipta resepi KFC ini:
Mari kita tinjau bagaimana Kolonel Sanders, orang yang mencipta resepi ayam goreng Kentucky Fried Chicken mencipta nama dan kejayaan.Kol. Sanders bersara pada usia 65 tahun.Ketika menerima duit pencen pertamanya, Kol. Sanders merasa cukup kecewa.Beliau tidak menyalahkan orang lain kecuali dirinya terhadap jumlah kecil yang diperolehinya.Beliau seterusnya memutuskan untuk memajukan resepi
ayam goreng milik keluarganya kepada sebuah restoran. Malangnya, hasrat beliau ditolak.
Adakah beliau berputus asa??Tidakkk... beliau terus mengubah resepinya dan berjumpa dengan lebih ramai orang...orang ke-10 kata tidakk.... orang ke-100 kata tidakkkk... orang ke-1000 juga kata tidakkk...
Tetapi orang ke-1009 kata ... "YA..RESEPI ANDA BAGUS".



Kolonel Sanders



Sembilan tahun kemudian, setelah bisnesnya maju Kol. Sanders telah menjual bisnesnya dengan harga US$2,000,000.
Itulah ganjarannya bagi orang yang gigih dan sabar.
Ganjaran bagi mereka yang mula mengubah haluan hidup setelah menyedari bahawa dialah yang bertanggung jawab atas siapa dirinya hari ini; dan dialah juga yang bertanggung jawab untuk memperbaiki pencapaiannya.Tanpa ciri-ciri ini Kol. Sanders mungkin merasa cukup sekadar menerima habuan pencen bulanan semata-mata.

Anda juga pasti mahukan kejayaan.Adakah anda telah berusaha ribuan kali seperti cerita Kolonel Sanders di atas???Jauh panggang dari api.Ramai pelajar sekolah yang apabila menyelesaikan masalah matematik, sains dan lain-lain yang agak susah, hanya mencubanya setakat beberapa kali sahaja. 
Tidak sampai pun 10 kali.
Inikah cara usaha anda yang impikan kejayaan?Ingatlah setiap masalah itu datang
dengannya penyelesaian.Setiap cabaran itu datang dengannya habuan dan pulangannya.
Teruslah berusaha... bukan setakat sekali, sepuluh kali..malah ratusan dan ribuan kali...


GOOD LUCK!  :)

Terima Kasih Daun Keladi...
Kerana Sudi Bertandang Ke sini...

Zhai Jian! :D

Previous Post Next Post