Thursday, November 15, 2012

Anugerah Skrin 2012...antara yang menarik

Walaupun dah terlambat, mungkin isu2 hangat yang berlaku di dalam Anugerah Skrin tempoh hari masih lagi berbekas di dalam kotak memori anda semua kan?
Sebenarnya Al-Wardah tak nengok sepenuhnya pun..cuma di awal2 sahaja, lepas tu rasa "so bored" terus buat kerja lain. Tapi bila nengok kat status fb, masing2 merungut...tak best la, boring la, meluatlah...tapi baguslah dia orang ni masih setia hingga ke hujungnya.
Kalau tak, mana nak dapat maklumat ini semua..hehe

Pada pendapat Al-Wardah la, konsep yang hendak dibawa oleh pihak penerbit program ini agak tidak sesuai kerana kebanyakan artis yang terlibat adalah muslim. Apabila di bawa konsep 'Fairy Tale' (Selami Dunia Fantasi Kami). Ia lebih mirip kepada pendekatan orang bukan Islam, yang jelasnya adalah Kristian. Kita dapati dari segi corak pemakaian dan juga pergaulan, agak menyongsang dari cara hidup yang dianjurkan oleh Islam. Memang lah, bila disebut hiburan semacam ini, sukar untuk diterapkan nilai2 Islam yang sebenar tetapi jagalah kesopanan sebagai seorang yang bergelar diri sebagai Islam. Pakailah pakaian yang tidak mencolok mata...jagalah batas2 pergaulan.

Menegur adalah hak kita sebagai seorang muslim, yang ditegur haruslah terima dengan hati yang terbuka dan cuba muhasabah serta perbaiki ke arah yang lebih baik.

Cuba anda lihat sendiri, apakah ini sesuai dengan budaya kita? Kalau dari sudut Islam memang dah 'out' awal2 lagi..









Kadang2 bila direnung2, difikir2 gambar2 di atas ni, semacam....eksploitasi ke atas wanita lak..!

Di bawah ni pula, adalah kata2 yang tak patut dikeluarkan oleh seorang muslim...



Semoga Allah SWT memberi petunjuk...Kadang2 bila kita terasa bersalah Allah mahu kita menjadi lebih baik.






Alhamdulillah...dalam kalangan artis ada yang mampu untuk berdakwah juga...contohnya jelas dilihat kata2 di dalam gambar di atas...walaupun nama macam orang putih tapi keislamannya terserlah.
Nak nengok video ucapan Pierre Andre ini?
Jom...





Ini hanyalah pandangan peribadi Al-Wardah...mohon maaf sekiranya tersilap bicara..

No comments: