Berpuasa Untuk Menjaga Kesihatan Menjadi Tip Miss Malaysia Berketurunan Tionghua

Salam Jumaat, buat semua!

Ni kisah malam tadi yang saya ingin kongsi bersama....
Sebenarnya dah lama saya tak menonton televisyen lama2...
Jadinya, malam tadi bukalah channel 9...Tontonlah satu rancangan ke satu rancangan hinggalah tiba ke
program 9 soalan (9 Jan 2014)....ada soal jawab la dengan panel jemputan yang merupakan seorang artis tionghua bernama Soo Wincci, saya tertarik dengan satu tip yang diutarakan dalam menjaga kesihatan iaitu beliau mengamalkan berpuasa dan yang menariknya ialah dia berpuasa di dalam bulan Ramadan. Menurutnya, dia mula berpuasa sehari ke sehari dan akhirnya berjaya melakukannya sehingga sebulan. Telah dua tahun beliau ikut berpuasa di dalam bulan Ramadan. Apa yang mengejutkan saya beliau juga berpuasa enam pada bulan Syawal...Wah! Bukan senang nak melakukannya....
Tak malukah masyarakat Islam kita yang tidak melaksanakannya sedangkan ia adalah ibadah yang wajib ke atas kita semua? Kenapa Wincci boleh, anda tidak? Jadi koreksilah diri sendiri dan kuatkanlah semangat untuk berpuasa penuh di dalam bulan Ramadan Al-Mubarak!
Saya berbangga dengan Wincci dan merasa terharu kerana anda percaya ada hikmah disebalik ibadah puasa yang diwajibkan ke atas kami semua, untuk kesihatan fizikal dan mental...
Ayuh! Koreksi diri sendiri untuk kesejahteraan rohani....


Aduhai!!! Orangpun cantik, miss Malaysia lagi...


Semoga suatu masa nanti beliau menjadi antara yang dipilih oleh Allah SWT untuk memperolehi hidayah... 

Terima Kasih Daun Keladi...
Kerana Sudi Bertandang Ke sini...

Zhai Jian! :D

Previous Post Next Post