Pemantauan Nazir

Assalamualaikum....
nak update tak sempat-sempat...
ni pun tgh curi masa yg sbnrnya adalah utk rehat setelah penat menjahit langsir dan menyediakan juadah untuk Hari Raya esok..
tp nak juga saya berkongsi cerita dgn rkn2 blogger dan stalker

Kreatifkn anak2 didik Al-Wardah
Ni terima sehari seblm pemantauan :)

Pada tanggal 15 Ogos, Wardah didatangi oleh nazir dari Putrajaya dan Jbtn Pelajaran Negeri...adalah utk melihat cara Wardah mengajar dan adalah yg berkaitan dgn tugas2 lain sebagai guru..
Wardah menerima panggilan  dari nazir pada lbh kurg jam 12.15 tgh Jumaat lalu, masa tu tengah sibuk berkemas utk balik. Pada ptg tersebut ada pula Majlis Khatam Al-Quran dan Iftar jam 5.30 ptg.
Wardah ada masa lbh kurang 4 hari utk melakukan persediaan..
Dalam keadaan yang penat dgn tugas2 sampingan sbg GPI, Wardah berusaha juga membuat persediaan utk menerima kedtgn nazir tersebut..Yang PASTI Al-Wardah tidak mahu mengecewakan mereka, apabila datang tiada langsung persediaan utk mereka lihat...Cuma agak terkilan sikit tak dpt buat persediaan utk perkara yang perlu Wardah ambil tahu walaupn apabila fokus utama sebg pendidik adalah hanya utk memastikan para pelajar berjaya dr segi JERI...Apapun Wardah sudah lakukan yg terbaik dgn niat yang tulus ikhlas, tak lain dan tak bukan hanya utk menjadi seorg muaddib yg dpt membimbing para pelajar ke arah kebaikan duniawi dan ukhrawi.

Baiklah dipendekkan cerita, dtglah nazir tadi ke sekolah utk memantau Wardah...siap main nyorok2 lg hehe...taklah, sbnrnya Wardah dari kls tingkat 4..kwn ada call beritahu nazir dah sampai...so kenalah turun utk menjemput, katanya dkt dgn pintu pagar..berkejarlah ke sana...cari-cari tak jumpa...GPK ckp dah dibawa Tn Pengetua ke pejabat...berkejarlah pula ke pejabat....jumpa la juga akhirnya. Tapi Wardah dah berpeluh-peluh sebab trpaksa main kejar-kejar ni huhu....kpntan melaksanakan program masih berbaki lg..tambah lak penat pg tu..

Bermulalah sesi p&p...mcm biasa la kls Wardah selamba je...so tak ada hipokrit di sini ya...hanya melakukan apa yg biasa dilakukan dlm p&p saja..stlh selesai p&p, 3 org pelajar telah ditemubual oleh nazir. Entah apa yg disoal kpd pelajar-pelajar ku..tetiba je selepas mereka ditemubual timbul statment "betul ke cg nak kena dipindahkan?"...agaknya nazir soal camtu kot, mungkin nak nengok pelajar Al-Wardah seronok tak dgr berita tu..Mulalah pelajar2 lain susah hati, ada mereka cakap: "memandai je nak tukarkan cg kita", "kalau cg nak pindah, kasi kita org lps SPM dulu"...dan lain2 komen dr mereka.
Sayang awk semua kat cg ya hehe...(perasan lak)

Wardah pula turun ke blk guru utk mengambil fail-fail yg sepatutnya utk dipantau oleh pihak nazir...penat lg huhu...pastu kena interview lak dgn nazir...rasa penat bkn kepalang hanya Allah shj yang tahu...so adalah soalan yg agk blur utk dijwb sbb tak dpt berfikir dgn baik tapi hentam sajalah...janji jawab dgn jujur dan ikhlas...~cool and steady~
Sebnrnya apa yg Wardah sediakan utk para pelajar, semuanya adalah krn minat, suka dan tiada paksaan drp mana-mana pihak..yang penting ia memberi kepuasan kpd diri sendiri..Jgn menyusahkan orang lain sudah la kan?

Sebelum mengakhiri enty ini, Wardah ingin mengucapkan terima kasih yang tak terhingga kpd pihak nazir di atas bimbingan dan teguran semasa pemantauan dijalankan. Insyaallah, apa yang perlu saya perbaiki akan saya usahakan sebaik mungkin. Jangan risau saya tak akan kecewa jika motif pemantauan bkn milik saya. Tapi jika saya diberi peluang akan saya lakukan yang terbaikkkk!!! Insyaallah.
Saya tetap berpegang dgn kata-kata keramat ini sebagai semangat buat diri saya:


“ Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah.Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan. “

~IMAM HASAN AL-BASRI


Di bawah ini Wardah uplodkan gambar para pelajar Wardah :)
Sayang awk semua!

Sesi perbincangan di dalam kumpulan
sambil dilihat oleh nazir

Sesi pembentangan
hmmm....tak silap Kumpulan Masam ni
Hope enjoy dgn entry hari ini...
hehe esok dah raya...ok baca entry baru lak..



2 Comments

Terima Kasih Daun Keladi...
Kerana Sudi Bertandang Ke sini...

Zhai Jian! :D

Previous Post Next Post